Презентация Teaching Speaking Skills онлайн

На нашем сайте вы можете скачать и просмотреть онлайн доклад-презентацию на тему Teaching Speaking Skills абсолютно бесплатно. Урок-презентация на эту тему содержит всего 65 слайдов. Все материалы созданы в программе PowerPoint и имеют формат ppt или же pptx. Материалы и темы для презентаций взяты из открытых источников и загружены их авторами, за качество и достоверность информации в них администрация сайта не отвечает, все права принадлежат их создателям. Если вы нашли то, что искали, отблагодарите авторов - поделитесь ссылкой в социальных сетях, а наш сайт добавьте в закладки.
Презентации » Образование » Teaching Speaking Skills



Оцените!
Оцените презентацию от 1 до 5 баллов!
  • Тип файла:
    ppt / pptx (powerpoint)
  • Всего слайдов:
    65 слайдов
  • Для класса:
    1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
  • Размер файла:
    1.23 MB
  • Просмотров:
    257
  • Скачиваний:
    9
  • Автор:
    неизвестен



Слайды и текст к этой презентации:

№1 слайд
Teaching speaking skills for
Содержание слайда: Teaching speaking skills for second-year students

№2 слайд
Говорение - продуктивный вид
Содержание слайда: Говорение - продуктивный вид речевой деятельности, посредством которого (совместно с аудированием) осуществляется устное вербальное общение. Говорение - продуктивный вид речевой деятельности, посредством которого (совместно с аудированием) осуществляется устное вербальное общение.

№3 слайд
What difficulties do students
Содержание слайда: What difficulties do students have? What should I do when… Students just sit and stare at each other One or two students always dominate They usually only answer yes or no Students never have their own opinions I never know when to corrects all the errors

№4 слайд
Any problems?..
Содержание слайда: Any problems?..

№5 слайд
Содержание слайда:

№6 слайд
Диалогическая речь - форма
Содержание слайда: Диалогическая речь - форма речи, при которой происходит непосредственный обмен высказываниями между двумя или несколькими лицами. Диалогическая речь - форма речи, при которой происходит непосредственный обмен высказываниями между двумя или несколькими лицами.

№7 слайд
Монологическая речь - форма
Содержание слайда: Монологическая речь - форма речи, обращенная к одному или группе слушателей (собеседников), иногда - к самому себе; она характеризуется своей развернутостью, что связано со стремлением широко охватить тематическое содержание высказывания, наличием распространенных конструкций, грамматической их оформленностью. Требует завершенности мысли, более строгого соблюдения грамматических правил, строгой логики и последовательности при изложении того, что хочет сказать произносящий монолог.  Монологическая речь - форма речи, обращенная к одному или группе слушателей (собеседников), иногда - к самому себе; она характеризуется своей развернутостью, что связано со стремлением широко охватить тематическое содержание высказывания, наличием распространенных конструкций, грамматической их оформленностью. Требует завершенности мысли, более строгого соблюдения грамматических правил, строгой логики и последовательности при изложении того, что хочет сказать произносящий монолог. 

№8 слайд
Developing Oral Communication
Содержание слайда: Developing Oral Communication Skills Attention should be concentrated on the following main problems: syllabus requirements language and speech physiological and linguistic characteristics of speech ways of creating situations prepared, unprepared and inner speech types of activities

№9 слайд
Syllabus requirements
Содержание слайда: Syllabus requirements начинать, вести/поддерживать и заканчивать различные виды диалогов в стандартных ситуациях общения, соблюдая нормы речевого этикета, при необходимости переспрашивая, уточняя; расспрашивать собеседника и отвечать на его вопросы, высказывая свое мнение, просьбу, отвечать на предложение собеседника согласием/отказом в пределах изученной тематики и усвоенного лексико-грамматического материала; рассказывать о себе, своей семье, друзьях, своих интересах и планах на будущее; сообщать краткие сведения о своем городе/селе, о своей стране и странах изучаемого языка; описывать события/явления, передавать основное содержание, основную мысль прочитанного или услышанного, выражать свое отношение к прочитанному/услышанному, давать краткую характеристику персонажей

№10 слайд
Виды диалогов диалог
Содержание слайда: Виды диалогов диалог этикетного характера – умение начинать, поддерживать и заканчивать разговор; поздравлять, выражать пожелания и реагировать на них; выражать благодарность; вежливо переспрашивать, отказываться, соглашаться; диалог-расспрос – умение запрашивать и сообщать фактическую информацию (Кто? Что? Как? Где? Куда? Когда? С кем? Почему?), переходя с позиции спрашивающего на позицию отвечающего; целенаправленно расспрашивать, «брать интервью»; диалог-побуждение к действию – умение обращаться с просьбой и выражать согласие/отказ ее выполнить; давать совет и принимать/не принимать его; приглашать к действию/взаимодействию и соглашаться/не соглашаться принять в нем участие; делать предложение и выражать согласие/несогласие принять его, объясняя причину; диалог-обмен мнениями – умение выражать точку зрения и соглашаться/не соглашаться с ней; высказывать одобрение/неодобрение; выражать сомнение, эмоциональную оценку обсуждаемых событий (радость/огорчение, желание/нежелание), эмоциональную поддержку партнера, в том числе, с помощью комплиментов; комбинирование указанных видов диалога для решения более сложных коммуникативных задач

№11 слайд
Умения ДР участвовать в
Содержание слайда: Умения ДР участвовать в беседе/дискуссии на знакомую тему; осуществлять запрос информации; обращаться за разъяснениями; выражать свое отношение к высказыванию партнера, свое мнение по обсуждаемой теме; начинать, вести/поддерживать и заканчивать беседу в стандартных ситуациях общения, соблюдая нормы речевого этикета, при необходимости что-то переспрашивая, уточняя; расспрашивать собеседника и отвечать на его вопросы, высказывая свое мнение, реагировать на просьбу, отвечать на предложение собеседника согласием/отказом, опираясь на изученную тематику и усвоенный лексико-грамматический материал;

№12 слайд
Умения ДР порождать
Содержание слайда: Умения ДР порождать инициативные реплики: - умение вступать в общение; - порождать реактивные реплики (ответы на вопросы, комментарии, замечания, выражение отношения к репликам): умение поддержать общение или перейти к новой теме/ holding a turn; умение завершить общение/ relinquishing a turn; умение предоставить слово партнеру/ taking turns; умение строить развернутые реплики/ transactional skills; умение проводить свою стратегическую линию в общении в согласии с речевыми интенциями собеседников или вопреки их интенциям; умение учитывать новых речевых партнеров; умение прогнозировать поведение собеседников

№13 слайд
Виды монолога
Содержание слайда: Виды монолога Монолог-описание Монолог-повествование Монолог рассуждение

№14 слайд
Умения МР делать сообщения,
Содержание слайда: Умения МР делать сообщения, содержащие наиболее важную информацию по теме/проблеме; кратко передавать содержание полученной информации; рассказывать о себе, своем окружении, своих планах, обосновывая свои намерения/поступки; рассуждать о фактах/событиях, приводя примеры, аргументы, делая выводы; описывать особенности жизни и культуры своей страны и страны/стран изучаемого языка; сообщать краткие сведения о своем городе/селе, своей стране и стране изучаемого языка; делать краткие сообщения, описывать события/явления (в рамках изученных тем); передавать основное содержание, основную мысль прочитанного или услышанного; выражать свое отношение к прочитанному/услышанному, давать краткую характеристику персонажей.

№15 слайд
Умения МР использовать
Содержание слайда: Умения МР использовать различные коммуникативные типы речи: описание/характеристика, повествование/сообщение, эмоциональные и оценочные суждения; передавать содержание, основную мысль прочитанного с опорой на текст; делать сообщение по прочитанному/услышанному тексту; выражать и аргументировать свое отношение к прочитанному

№16 слайд
Психологическая структура
Содержание слайда: Психологическая структура акта говорения включает четыре фазы: Психологическая структура акта говорения включает четыре фазы: 1)побудительно-мотивационную (проявляется потребность человека в общении под влиянием определенного мотива и при наличии определенной цели высказывания); 2)аналитико-синтетическую (здесь функционирует механизм внутреннего оформления высказывания, обеспечивающий выбор слов и грамматическое прогнозирование); 3) Исполнительную звуковое и интонационное оформление мысли ; 4)контролирующую, задача которой - сигнализировать о возможных ошибках и способствовать их исправлению.

№17 слайд
Psychological Characteristics
Содержание слайда: Psychological Characteristics of Speech Speech must be motivated Speech is always addressed to an interlocutor Speech is always emotionally coloured for a speaker expresses his/her thoughts, feelings, attitude what he/she says Speech is always situational

№18 слайд
Linguistic Characteristics of
Содержание слайда: Linguistic Characteristics of Speech Linguistic peculiarities of dialogue are as follows: The use of incomplete sentences (ellipses) in response: e.g. Where do you live? - In Yerevan. How many books do you have? – One. The use of contracted forms: doesn’t. won’t, haven’t, can’t The use of some abbreviations: lab, bike, math’s, fridge, comp, etc. The use of conversational tags. These are the words the speaker uses when he/she wishes to speak without saying anything: e.g. of course, perhaps, surely, etc.

№19 слайд
A variety of dialogue
Содержание слайда: A variety of dialogue structures 1. Question — response.  —      Hello. What's your name?  —      Ann. What's yours?  —      My name is Williams  2. Question — question.  —      Will you help me, sonny?  —      What shall I do, mother?  —      Will you polish the floor today?  —      Is it my turn?  —      Yes, it is. Your brother did it last time.  —      Oh, all right, then. 

№20 слайд
A variety of dialogue
Содержание слайда: A variety of dialogue structures 3. Statement — statement.  —      I'd like to know when he is going to come and see us.  —      That's difficult to say. He is always promising but never comes.  —      It's because he is very busy.  —      That's right. He works hard.  4. Statement — question.  —              I'm going to the theatre tonight.  —              Where did you get tickets?  —              My friend got them somewhere.  —              How did he do it?  —              I don't know. 

№21 слайд
Пути обучения монологу и
Содержание слайда: Пути обучения монологу и диалогу

№22 слайд
Teaching Dialogue While
Содержание слайда: Teaching Dialogue While teaching dialogue we should use pattern dialogues in three stages: Receptive Reproductive immediate delayed modified Constructive or creative

№23 слайд
Receptive Pupils quot receive
Содержание слайда: Receptive Pupils "receive" the dialogue by ear first. They listen to the dialogue recorded or reproduced by the teacher. The teacher helps pupils in comprehension of the dialogue using a picture or pictures to illustrate its contents. They listen to the dialogue a second time and then read it silently for better understanding, paying attention to the intonation. They may listen to the dialogue and read it again, if necessary

№24 слайд
Reproductive Immediate.
Содержание слайда: Reproductive Immediate. Pupils reproduce the dialogue in imitation of the speaker or the teacher while listening to it or just after they have heard it. The teacher checks the pupils' pronunciation and intonation in particular. The pupils are asked to learn the dialogue by heart for homework. Delayed. After pupils have learned the dialogue at home, they enact the pattern dialogue in persons. Before calling on pupils it is recommended that they should listen to the pattern dialogue recorded again to remind them of how it "sounds". Modified. Pupils enact the dialogue with some modifications in its contents. They change some elements in it. The more elements (main words and phrases) they change in the pattern the better they assimilate the structure of the dialogue

№25 слайд
Constructive or creative
Содержание слайда: Constructive or creative Pupils make up dialogues of their own. They are given a picture or a verbal situation to talk about

№26 слайд
Step . Practise the dialogue
Содержание слайда: Step 1. Practise the dialogue in pairs A: What time is it? B: It’s 3:00. Why? A: Oh, I need to go to the store! Do you want to come? B: OK. Just a minute. I need to finish this first.

№27 слайд
Step . Ask a few pairs to
Содержание слайда: Step 2. Ask a few pairs to perform the dialogue in front of the whole class, speaking in different moods such as happy, irritated, bored, or in different role relationships such as parent and a child, husband and wife, two friends, etc. The students may paraphrase the underlined parts: “go to the post office”, “go to the bank”, etc. instead of “go to the store”. “find my jacket/shoes”, etc. instead of “finish this first”.

№28 слайд
Communication strategies
Содержание слайда: Communication strategies asking for clarification (What?) asking someone to repeat something (Huh? Excuse me?) using fillers (Uh, I mean, Well) in order to gain time to process using conversation maintenance cues (Uh huh, Right, Yeah, Okay, Hm) getting someone's attention (Hey, Say, So) using paraphrases for structures one can't produce appealing for assistance from the interlocutor (to get a word or phrase, for example) using mime and nonverbal expressions to convey the meaning.

№29 слайд
Ways to start a lively
Содержание слайда: Ways to start a lively discussion

№30 слайд
Содержание слайда:

№31 слайд
Organizing Communicative
Содержание слайда: Organizing Communicative Activities Picture difference tasks Group planning tasks List sequencing tasks - Ranking tasks Pyramid discussion Role Play Real Play Simulation Problem-solving Information gap

№32 слайд
Picture difference tasks In
Содержание слайда: Picture difference tasks In pairs, one student is given picture A, one picture B. Without looking at the other picture, they have to find the differences (i.e. by describing the pictures to each other).  

№33 слайд
Group planning tasks
Содержание слайда: Group planning tasks

№34 слайд
Where shall we go on holiday?
Содержание слайда: Where shall we go on holiday? Preparation: one role card for each student; see below. Tell the students to form groups of 5-7. Give each student a role card, and explain that they are a family planning a holiday. Ask them to study their cards for a minute or two and prepare themselves for the argument. Ask the family members to introduce themselves, without revealing their tasks. Ask the father to open the family discussion. The activity ends when they've come to a conclusion where to go. You can ask the students to read out their cards at the end and compare how much of their goals they were able to reach

№35 слайд
List sequencing tasks Prepare
Содержание слайда: List sequencing tasks Prepare a list of items that learners can discuss and place in a particular order according to their opinions, e.g. What's the most useful invention? What's the best improvement that could be made to our town? What are the worst programmes on TV? Who's the most important person of the last 100 years? What are the qualities of a good language course?

№36 слайд
Pyramid discussion A Pyramid
Содержание слайда: Pyramid discussion A Pyramid discussion is an organizational technique that works particularly well with simple problem-based discussions, e.g. 'What are the four most useful things to have with you if you are shipwrecked on a desert island?', or list sequencing tasks, e.g. 'Put these items in order of importance'. Here's how to do it: Introduce the problem, probably using a list on the board or on handouts. Start with individual reflection - learners each decide what they think might be a solution. Combine individuals to make pairs, who now discuss and come to an agreement or compromise. If you demand that there must be an agreed compromise solution before you move on to the next stage, it will significantly help to focus the task. Combine the pairs to make fours; again, they need to reach an agreement. Join each four with another four or - in a smaller class - with all the others. When the whole class comes together, see if you can to reach one class solution.

№37 слайд
Role play Role play requires
Содержание слайда: Role play Role play requires learners to project themselves into an imaginary situation where they may play themselves or where they may be required to play a character role A situation or scenario may be realistic (e.g. coping with a problem in a campsite, etc.). It may also be unrealistic for learners (You are a detective, explorer, etc.) or appeal to their sense of fantasy (You are a caterpillar about to become a butterfly ....)

№38 слайд
Содержание слайда:

№39 слайд
Содержание слайда:

№40 слайд
Содержание слайда:

№41 слайд
Problem-solving activities
Содержание слайда: Problem-solving activities You are on a committee that is in charge of deciding what to do with a small amount of money that has been donated to improve your school. You have a list of things to do, but you only have enough money for 5 of the items. You must reach a consensus (agreement) in your group on which 5 items you will spend the money. Here is the list:

№42 слайд
Repaint classrooms. Paint
Содержание слайда: Repaint 3 classrooms. Paint lines for games on the playground. Install lights that automatically turn off to save electricity. Buy curtains for 8 classrooms. This will make it easier to see the OHP (Overhead Projector) when the room is darker. Buy sound absorption panels for 2 classrooms. This will make the classroom quieter so it will be easier to hear each other. Buy an air conditioner for one classroom. Buy 4 new basketball hoops for the playground. Buy 15 young trees to be planted for shade around the edge of the playground. Buy fans for 6 classrooms. Remodel bathroom faucets so students can wash their hands using hot and cold water. Add soap dispensers and hand dryers to bathrooms.

№43 слайд
Real-play In this case,
Содержание слайда: Real-play In this case, situations and one or more of the characters are drawn not from cards, but from a participant's own life and world. Typically, one of the learners plays him/herself. This person explains a context (e.g. from his/her work life) to other learners, and then together they recreate the situation in class. The real-play technique allows learners to practise language they need in their own life

№44 слайд
Simulation Simulations may
Содержание слайда: Simulation Simulations may involve learners in imaginative activities, for example how to survive on a desert island in the face of various dangers and difficulties, or, more realistically, in accomplishing a task such as preparing the front page of a newspaper, a publicity campaign, or a radio/TV programme. Participants may also be placed in a situation of conflict where teams take on roles to defend or oppose a proposal before a decision is taken, e.g. whether or not to build a nuclear power plant, to abolish beauty contests, and so on.

№45 слайд
Information Gap In this
Содержание слайда: Information Gap In this activity, students are supposed to be working in pairs. One student will have the information that other partner does not have and the partners will share their information. Information gap activities serve many purposes such as solving a problem or collecting information.  Also, each partner plays an important role because the task cannot be completed if the partners do not provide the information the others need. These activities are effective because everybody has the opportunity to talk extensively in the target language

№46 слайд
Using cue cards Card A You
Содержание слайда: Using cue cards Card A You are talking to a new classmate. Begin the conversation with a greeting. 1. Greet your partner. 2. Ask your partner which school he/she went to before. 3. Ask your partner if he/she lives near the school. 4. Suggest you go shopping together after school.

№47 слайд
Card B Card B You are a new
Содержание слайда: Card B Card B You are a new student at this school. One of your classmates greets you. 1. Greet your partner back. 2. Answer the question. 3. Answer the question. 4. Respond to the suggestion.

№48 слайд
Then students should be ready
Содержание слайда: Then students should be ready to move quickly into less controlled types of role plays, where only the situation and the relationship between the two speakers are specified: Card A You and your friend are going out to eat lunch. You need to decide where to go. You would like to try something different because you’re tired of the same food. You make a suggestion.

№49 слайд
Notice that the outcome of
Содержание слайда: Notice that the outcome of this role play is not specified in the cue cards. It only sets up a point of disagreement. Card B You and your friend are going out to eat lunch. You need to decide where to go. You would like to go to the place where you always go, because you like the food. You don’t agree with your friend’s suggestion.

№50 слайд
Other speaking activities
Содержание слайда: Other speaking activities Find someone who … e.g. Stand up and walk around the room. Ask your classmates what they like to do. Remember, you must speak in English only!

№51 слайд
Содержание слайда:

№52 слайд
A model conversation can be
Содержание слайда: A model conversation can be provided A: Hi, Tom. B: Hi, Sherry. A: I’m conducting a survey for our school newspaper. Could you tell me, do you like to swim? B: Yes, I do. In fact, usually go swimming once or twice a week. A: Great. Would you mind signing your name here for me please? B: Sure, there you are. A: thanks a lot. See you around. B: See you.

№53 слайд
Directed guided dialogues A
Содержание слайда: Directed / guided dialogues A: Greet your partner, whom you haven't seen for a long time. B: Respond to the greeting. A: Ask about your partner's recent activities. B: Respond. Then ask A about himself/herself. A: Respond to B. Ask if he/she would like to do something with you this weekend. B: Respond to A's invitation.

№54 слайд
Mapped dialogue You work in
Содержание слайда: Mapped dialogue You work in an office. It’s lunchtime now. Usually you have lunch at the Royal Restaurant but you can’t go there today. The road is closed. Somebody recommended you to go to the French Restaurant, but you do not know how to get there. Ask your friend to help you find a place to have lunch at.

№55 слайд
Board games
Содержание слайда: Board games

№56 слайд
Characteristics of a
Содержание слайда: Characteristics of a Successful Speaking Activity making sure that teacher talking time is kept to a minimum making sure that student participation is not dominated by a few talkative students making sure that students want to speak because they are interested in the topic making sure that students have something relevant to say making sure that students can be understood by everyone making sure that there aren't frequent interruptions while a student is speaking

№57 слайд
Содержание слайда:

№58 слайд
Interaction and communication
Содержание слайда: Interaction and communication Realistic language, useful phrases Information, ideas and model dialogues Opportunities for pair practice, stimulus to develop and extend

№59 слайд
What do you need to support
Содержание слайда: What do you need to support interaction? A reason to speak to listen confidence for the task Sufficient knowledge of relevant vocabulary needed grammar suitable register pronunciation which is not a barrier

№60 слайд
Managing speaking activities
Содержание слайда: Managing speaking activities 1. It pays to give students some thinking time before they speak. 2. It’s useful to do as much error correction as possible while students are talking. 3. You need to think carefully about grouping and pairing students for speaking activities. 4. It doesn’t really matter what topic you choose for speaking activities. Students can talk about anything. 5. It’s a good idea to encourage students to think about their speaking speed to make them sound more fluent. 6. It is sometimes helpful to base a speaking lesson on a reading or a listening lesson.

№61 слайд
Содержание слайда:

№62 слайд
Stages of simple speaking
Содержание слайда: Stages of simple speaking activities Setting up This introduces the learners to the topic. Explain clearly: Break instructions into small steps. Demonstrate: It is especially important in speaking activities, when learners are often working in pairs or small groups, that they know exactly what to do. Double check that everyone knows what to do. Practise the language with the whole class. Practise pronunciation. Give them support

№63 слайд
Speaking practice This is the
Содержание слайда: Speaking practice This is the main part of the activity. The learners communicate with each other in pairs or groups. Give clear signals to start and stop Circulate and listen: go round while learners are speaking and listen Don‘t interrupt but carry a piece of paper with you and note down mistakes and problems Control the activity: Make sure it‘s not too noisy Make sure English is spoken

№64 слайд
Feedback Bring the class back
Содержание слайда: Feedback Bring the class back together Ask a few learners to report back Give feedback on the language practised = correct mistakes: - take notes during practice - do not interrupt the activity - write mistakes on the board - learners try to correct them - explain again if necessary - focus on pronunciation if necessary

№65 слайд
Useful resources http
Содержание слайда: Useful resources http://iteslj.org/Techniques/Kayi-TeachingSpeaking.html http://www.onestopenglish.com/skills/speaking/teaching-ideas/ http://www.eslgold.net/speaking.html http://www.esl-galaxy.com/speaking.html http://iteslj.org/Lessons/ http://www.englishclub.com/speaking/ http://www.tefl.net/esl-lesson-plans/esl-worksheets-tp.htm http://bogglesworldesl.com/

Скачать все slide презентации Teaching Speaking Skills одним архивом: