Презентация Evolution of cognition aimed at seizing up the онлайн

На нашем сайте вы можете скачать и просмотреть онлайн доклад-презентацию на тему Evolution of cognition aimed at seizing up the абсолютно бесплатно. Урок-презентация на эту тему содержит всего 64 слайда. Все материалы созданы в программе PowerPoint и имеют формат ppt или же pptx. Материалы и темы для презентаций взяты из открытых источников и загружены их авторами, за качество и достоверность информации в них администрация сайта не отвечает, все права принадлежат их создателям. Если вы нашли то, что искали, отблагодарите авторов - поделитесь ссылкой в социальных сетях, а наш сайт добавьте в закладки.
Презентации » Здоровье и Медицина » Evolution of cognition aimed at seizing up the



Оцените!
Оцените презентацию от 1 до 5 баллов!
  • Тип файла:
    ppt / pptx (powerpoint)
  • Всего слайдов:
    64 слайда
  • Для класса:
    1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
  • Размер файла:
    411.61 kB
  • Просмотров:
    67
  • Скачиваний:
    0
  • Автор:
    неизвестен



Слайды и текст к этой презентации:

№1 слайд
Содержание слайда:

№2 слайд
Содержание слайда:

№3 слайд
Содержание слайда:

№4 слайд
Содержание слайда:

№5 слайд
Содержание слайда:

№6 слайд
Содержание слайда:

№7 слайд
Содержание слайда:

№8 слайд
SYSTEM ANALYSIS AND DECISION
Содержание слайда: SYSTEM ANALYSIS AND DECISION MAKING HYPOTHETICAL POSSIBILITIES

№9 слайд
Human beings engage in a kind
Содержание слайда: Human beings engage in a kind of thinking that requires consideration of hypothetical possibilities. Hypothetical thinking is a uniquely human facility that is a distinguishing characteristic of our intelligence.

№10 слайд
The importance of
Содержание слайда: The importance of hypothetical thinking is associated with dual processes in thinking and reasoning. There are distinct cognitive mechanism sunder lying implicit and explicit thinking

№11 слайд
The implicit system provides
Содержание слайда: The implicit system provides automatic input to human cognition in the form of pragmatic processes whose tendency is to contextualise the current environment in the light of background beliefs and knowledge.

№12 слайд
The explicit system is linked
Содержание слайда: The explicit system is linked to language and reflective consciousness, and providing the basis for reasoning. Explicit thinking requires working memory and is therefore sequential and sharply limited in processing capacity compared with the implicit system. Effective functioning of the explicit system is also linked to measures of general intelligence

№13 слайд
THE THREE PRINCIPLES OF
Содержание слайда: THE THREE PRINCIPLES OF HYPOTHETICAL THINKING

№14 слайд
Содержание слайда:

№15 слайд
The explicit system evaluates
Содержание слайда: The explicit system evaluates the hypothesis against evidence and accepts it if it satisfies (is consistent with the evidence). Only when a falsifying case is encountered is the evaluation unsatisfying, and the model (hypothesis) abandoned and a new one generated. Both relevance and satisficing principles come into play here, in the model-generating and model-evaluation stages, respectively.

№16 слайд
But people represent only one
Содержание слайда: But people represent only one relevant possible world at a time as a mental model. If they are making a decision, they may model two or more possible worlds sequentially, but not simultaneously.

№17 слайд
People tend to focus quickly
Содержание слайда: People tend to focus quickly on one of these possibilities and to draw out only some of its consequences, and they give it up, or switch attention from it, only if they discover a negative consequence. Decision making does not involve any systematic attempt at optimising choice, as people often focus on the most immediately plausible, attractive or relevant option.

№18 слайд
The Relevance Principle
Содержание слайда: The Relevance Principle

№19 слайд
The models people consider
Содержание слайда: The models people consider are preconsciously cued by the implicit system in accordance with the relevance principle. This pragmatic process reflects the interplay of three factors, as illustrated in Figure

№20 слайд
Содержание слайда:

№21 слайд
Содержание слайда:

№22 слайд
Содержание слайда:

№23 слайд
Содержание слайда:

№24 слайд
Содержание слайда:

№25 слайд
Содержание слайда:

№26 слайд
Содержание слайда:

№27 слайд
Содержание слайда:

№28 слайд
Содержание слайда:

№29 слайд
Содержание слайда:

№30 слайд
Содержание слайда:

№31 слайд
The syllogisms were
Содержание слайда: The syllogisms were classified a priori into three types: Necessary. The conclusion must be true if the premises are true. These are normally termed valid syllogisms. Possible. The conclusion could be true if the premises are true. Impossible. The conclusion cannot be true if the premises are true.

№32 слайд
Содержание слайда:

№33 слайд
Содержание слайда:

№34 слайд
Содержание слайда:

№35 слайд
Содержание слайда:

№36 слайд
Содержание слайда:

№37 слайд
Содержание слайда:

№38 слайд
Содержание слайда:

№39 слайд
Содержание слайда:

№40 слайд
Содержание слайда:

№41 слайд
Содержание слайда:

№42 слайд
Содержание слайда:

№43 слайд
Содержание слайда:

№44 слайд
Содержание слайда:

№45 слайд
Содержание слайда:

№46 слайд
Содержание слайда:

№47 слайд
How would the hypothetical
Содержание слайда: How would the hypothetical thinking model account for the moderate competence to perform the modus tollens inference?

№48 слайд
Содержание слайда:

№49 слайд
Содержание слайда:

№50 слайд
Содержание слайда:

№51 слайд
Содержание слайда:

№52 слайд
Содержание слайда:

№53 слайд
Содержание слайда:

№54 слайд
Содержание слайда:

№55 слайд
Содержание слайда:

№56 слайд
Содержание слайда:

№57 слайд
Содержание слайда:

№58 слайд
Содержание слайда:

№59 слайд
All x are z. All y are z.
Содержание слайда: All x are z. All y are z. Therefore, some x are y.                                  ____________________  Some x are y. All y are z. Therefore, some x are z.    _____________________ All x are y. Some y are z. Therefore, some x are z _____________________ Incorrect or correct?

№60 слайд
Содержание слайда:

№61 слайд
Содержание слайда:

№62 слайд
Содержание слайда:

№63 слайд
Содержание слайда:

№64 слайд
a. Abby likes Bess or Bess
Содержание слайда: a. Abby likes Bess or Bess likes Abby.                              b. Somebody likes herself.                                   c. Everybody likes somebody

Скачать все slide презентации Evolution of cognition aimed at seizing up the одним архивом: