Оцените презентацию от 1 до 5 баллов!
Тип файла:
ppt / pptx (powerpoint)
Всего слайдов:
33 слайда
Для класса:
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
Размер файла:
1.04 MB
Просмотров:
94
Скачиваний:
0
Автор:
неизвестен
Слайды и текст к этой презентации:
№1 слайд
Содержание слайда: Test your knowledge
1. Define terms
Area -
Ecosystem -
Population –
№2 слайд
Содержание слайда: You are a scientist in the field of ecology and you were given the task to determine the population of squirrels in a pine forest.
How do you do that?
№3 слайд
Содержание слайда: Data collection and analysis
Methods of mathematical statistics
The application of these methods makes it possible to get an objective view on a particular (определённая) population
№4 слайд
Содержание слайда: Types of statistical test
T-test (Student’s T-test)
№5 слайд
Содержание слайда: T-test
2 test groups
Determining the differences between the two groups
One or more samples per group are made
№6 слайд
Содержание слайда: Example of research question
Which species of pine (Scotch or Kulunda) are more common in Kazakhstan?
№7 слайд
Содержание слайда: Examples of Hypotheses
Research Hypotheses
In Kazakhstan the Kulunda pine is more common
Statistical hypotheses
Null hypotheses (Ho)
Ho – there is no difference in the prevalence of Scots pine or Kulunda pine
Alternate hypotheses
Ha – there IS a difference in the predominance of Scots pine or Kulunda pine
№8 слайд
Содержание слайда: Methods of ecological research
Laboratory method
Experimental and experimental method
Field method
The objects of field research can be living organisms, populations, species and their natural communities
№9 слайд
Содержание слайда: Objectives of field researches
Determine (определить)
the distribution (распространение), abundance (численность) and quality of the species, population, biocenosis, ecosystem of lakes, rivers and other objects
the influence of abiotic, biotic, anthropogenic factors on organisms
№10 слайд
Содержание слайда: Methods of field research
Lay out and describe a sample area (закладка и описание пробных площадей (ключевых участков))
The sizes of sample areas (squares) for groups of plants are 1, 10, 100 m², for forests - an area of 100 - 5000 m²
The main indicator of the research is the quantitative registration of organisms
№11 слайд
№12 слайд
Содержание слайда: Example
Question: Which part of the school garden has more dandelions?
Research hypothesis:
Null hypothesis:
Alternate hypothesis:
№13 слайд
Содержание слайда: Method of research (squares method or key sites) метод квадратов или ключевых участков
Select the sample area.
Lay out a square grid of known size.
Count the dandelions in each grid.
Repeat this 5 times for both the locations.
Tabulate the data.
Analyze the data.
№14 слайд
Содержание слайда: Data collection
№15 слайд
Содержание слайда: Step 1
Calculate the mean value
№16 слайд
№17 слайд
Содержание слайда: Step 2
Step 2
Calculate the deviation from mean by subtracting the mean from the value of X for both the samples
Рассчитать отклонение от среднего значения путем вычитания среднего по величине X для обоих образцов.
№18 слайд
№19 слайд
Содержание слайда: Step 3
Square the deviation from the mean for both the samples
№20 слайд
№21 слайд
Содержание слайда: Step 4
Calculate the sum of the squares
№22 слайд
№23 слайд
Содержание слайда: Step 5
Calculate the variance for both the samples
№24 слайд
№25 слайд
Содержание слайда: Step 6
calculate the value of T using the formula provided in the Table
№26 слайд
Содержание слайда: T –value
Х1 - среднее значение выборки 1
Х2 - среднее значение выборки 2
S1²- дисперсия выборки 1
S2²- дисперсия выборки 2
N₁ - частота выборки 1
N₂ - частота выборки 2
№27 слайд
Содержание слайда: Answer
2,14
№28 слайд
Содержание слайда: Step 7
Calculate the degree of freedom
Рассчитать степень свободы
df = (N1+ N2) – 2= 8
№29 слайд
Содержание слайда: Step 8
Find the critical value using the t- table
№30 слайд
Содержание слайда: Degree of freedom
2,31
№31 слайд
Содержание слайда: Data analysis
If the T-value is less than the critical value, then accept the null hypothesis Если Т-значение меньше критического значения, то следует принять нулевую гипотезу
If the T-value is bigger than the critical value, the null hypothesis should be rejected Если Т-значение больше, чем критическое значение следует отклонить нулевую гипотезу
Null hypothesis: There are no differences in the number of dandelions on the western and eastern sides of the school garden
2,14 2,31
№32 слайд
Содержание слайда: Analysis of results
If the null hypothesis is accepted, then there was NO significant difference in the distribution of dandelions in the school garden
If the null hypothesis is rejected, then there was a significant difference in the distribution of dandelions in the school garden
№33 слайд
Содержание слайда: Conclusion
There is no significant difference in the distribution of dandelions in the school garden on the western and eastern territories