Оцените презентацию от 1 до 5 баллов!
Тип файла:
ppt / pptx (powerpoint)
Всего слайдов:
24 слайда
Для класса:
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
Размер файла:
2.15 MB
Просмотров:
98
Скачиваний:
0
Автор:
неизвестен
Слайды и текст к этой презентации:
№1 слайд
Содержание слайда: CMPE 466
COMPUTER GRAPHICS
Chapter 9
3D Geometric Transformations
Instructor: D. Arifler
№2 слайд
Содержание слайда: 3D translation
№3 слайд
Содержание слайда: 3D rotation
№4 слайд
Содержание слайда: 3D z-axis rotation
№5 слайд
Содержание слайда: Rotations
To obtain rotations about other two axes
x y z x
E.g. x-axis rotation
E.g. y-axis rotation
№6 слайд
Содержание слайда: General 3D rotations
№7 слайд
Содержание слайда: Arbitrary rotations
№8 слайд
Содержание слайда: Arbitrary rotations
№9 слайд
Содержание слайда: Rotations
№10 слайд
Содержание слайда: Rotations
№11 слайд
Содержание слайда: Rotations
Two steps for putting the rotation axis onto the z-axis
Rotate about the x-axis
Rotate about the y-axis
№12 слайд
Содержание слайда: Rotations
Projection of u in the yz plane
Cosine of the rotation angle
where
Similarly, sine of rotation angle can be determined from the cross-product
№13 слайд
Содержание слайда: Rotations
Equating the right sides
where |u’|=d
Then,
№14 слайд
Содержание слайда: Rotations
Next, swing the unit vector in the xz plane counter-clockwise around the y-axis onto the positive z-axis
№15 слайд
Содержание слайда: Rotations
№16 слайд
Содержание слайда: Rotations
№17 слайд
Содержание слайда: In general
№18 слайд
Содержание слайда: Quaternions
Scalar part and vector part
Think of it as a higher-order complex number
Rotation about any axis passing through the coordinate origin is accomplished by first setting up a unit quaternion
where u is a unit vector along the selected rotation axis and θ is the specified rotation angle
Any point P in quaternion notation is P=(0, p) where p=(x, y, z)
№19 слайд
Содержание слайда: Quaternions
The rotation of the point P is carried out with quaternion operation where
This produces P’=(0, p’) where
Many computer graphics systems use efficient hardware implementations of these vector calculations to perform rapid three-dimensional object rotations.
Noting that v=(a, b, c), we obtain the elements for the composite rotation matrix. We then have
№20 слайд
Содержание слайда: Quaternions
Using
With u=(ux, uy, uz), we finally have
About an arbitrarily placed rotation axis:
Quaternions require less storage space than 4 × 4 matrices, and it is simpler to write quaternion procedures for transformation sequences.
This is particularly important in animations, which often require complicated motion sequences and motion interpolations between two given positions of an object.
№21 слайд
Содержание слайда: 3D scaling
№22 слайд
Содержание слайда: 3D scaling
№23 слайд
Содержание слайда: Composite 3D transformation example
№24 слайд
Содержание слайда: Transformations between 3D coordinate systems