Презентация The Gilbert-Johnson-Keerthi (GJK) Algorithm онлайн

На нашем сайте вы можете скачать и просмотреть онлайн доклад-презентацию на тему The Gilbert-Johnson-Keerthi (GJK) Algorithm абсолютно бесплатно. Урок-презентация на эту тему содержит всего 36 слайдов. Все материалы созданы в программе PowerPoint и имеют формат ppt или же pptx. Материалы и темы для презентаций взяты из открытых источников и загружены их авторами, за качество и достоверность информации в них администрация сайта не отвечает, все права принадлежат их создателям. Если вы нашли то, что искали, отблагодарите авторов - поделитесь ссылкой в социальных сетях, а наш сайт добавьте в закладки.
Презентации » Математика » The Gilbert-Johnson-Keerthi (GJK) Algorithm



Оцените!
Оцените презентацию от 1 до 5 баллов!
  • Тип файла:
    ppt / pptx (powerpoint)
  • Всего слайдов:
    36 слайдов
  • Для класса:
    1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
  • Размер файла:
    494.00 kB
  • Просмотров:
    91
  • Скачиваний:
    0
  • Автор:
    неизвестен



Слайды и текст к этой презентации:

№1 слайд
The Gilbert-Johnson-Keerthi
Содержание слайда: The Gilbert-Johnson-Keerthi (GJK) Algorithm

№2 слайд
Talk outline What is the GJK
Содержание слайда: Talk outline What is the GJK algorithm Terminology “Simplified” version of the algorithm One object is a point at the origin Example illustrating algorithm The distance subalgorithm GJK for two objects One no longer necessarily a point at the origin GJK for moving objects

№3 слайд
GJK solves proximity queries
Содержание слайда: GJK solves proximity queries Given two convex polyhedra Computes distance d Can also return closest pair of points PA, PB

№4 слайд
GJK solves proximity queries
Содержание слайда: GJK solves proximity queries Generalized for arbitrary convex objects As long as they can be described in terms of a support mapping function

№5 слайд
Terminology
Содержание слайда: Terminology 1(3)

№6 слайд
Terminology
Содержание слайда: Terminology 2(3)

№7 слайд
Terminology
Содержание слайда: Terminology 3(3)

№8 слайд
The GJK algorithm Initialize
Содержание слайда: The GJK algorithm Initialize the simplex set Q with up to d+1 points from C (in d dimensions) Compute point P of minimum norm in CH(Q) If P is the origin, exit; return 0 Reduce Q to the smallest subset Q’ of Q, such that P in CH(Q’) Let V=SC(–P) be a supporting point in direction –P If V no more extreme in direction –P than P itself, exit; return ||P|| Add V to Q. Go to step 2

№9 слайд
GJK example
Содержание слайда: GJK example 1(10)

№10 слайд
GJK example Initialize the
Содержание слайда: GJK example 2(10) Initialize the simplex set Q with up to d+1 points from C (in d dimensions)

№11 слайд
GJK example
Содержание слайда: GJK example 3(10)

№12 слайд
GJK example If P is the
Содержание слайда: GJK example 4(10) If P is the origin, exit; return 0 Reduce Q to the smallest subset Q’ of Q, such that P in CH(Q’)

№13 слайд
GJK example Let V SC P be a
Содержание слайда: GJK example 5(10) Let V=SC(–P) be a supporting point in direction –P

№14 слайд
GJK example If V no more
Содержание слайда: GJK example 6(10) If V no more extreme in direction –P than P itself, exit; return ||P|| Add V to Q. Go to step 2

№15 слайд
GJK example
Содержание слайда: GJK example 7(10)

№16 слайд
GJK example If P is the
Содержание слайда: GJK example 8(10) If P is the origin, exit; return 0 Reduce Q to the smallest subset Q’ of Q, such that P in CH(Q’)

№17 слайд
GJK example Let V SC P be a
Содержание слайда: GJK example 9(10) Let V=SC(–P) be a supporting point in direction –P

№18 слайд
GJK example If V no more
Содержание слайда: GJK example 10(10) If V no more extreme in direction –P than P itself, exit; return ||P||

№19 слайд
Distance subalgorithm
Содержание слайда: Distance subalgorithm 1(2) Approach #1: Solve algebraically Used in original GJK paper Johnson’s distance subalgorithm Searches all simplex subsets Solves system of linear equations for each subset Recursive formulation From era when math operations were expensive Robustness problems See e.g. Gino van den Bergen’s book

№20 слайд
Distance subalgorithm
Содержание слайда: Distance subalgorithm 2(2) Approach #2: Solve geometrically Mathematically equivalent But more intuitive Therefore easier to make robust Use straightforward primitives: ClosestPointOnEdgeToPoint() ClosestPointOnTriangleToPoint() ClosestPointOnTetrahedronToPoint() Second function outlined here The approach generalizes

№21 слайд
Closest point on triangle
Содержание слайда: Closest point on triangle

№22 слайд
Closest point on triangle
Содержание слайда: Closest point on triangle

№23 слайд
Closest point on triangle
Содержание слайда: Closest point on triangle

№24 слайд
Closest point on triangle
Содержание слайда: Closest point on triangle

№25 слайд
GJK for two objects
Содержание слайда: GJK for two objects

№26 слайд
Minkowski sum amp difference
Содержание слайда: Minkowski sum & difference

№27 слайд
Minkowski sum amp difference
Содержание слайда: Minkowski sum & difference

№28 слайд
The generalization
Содержание слайда: The generalization

№29 слайд
GJK for moving objects
Содержание слайда: GJK for moving objects

№30 слайд
Transform the problem
Содержание слайда: Transform the problem…

№31 слайд
into moving vs stationary
Содержание слайда: …into moving vs stationary

№32 слайд
Alt Point duplication
Содержание слайда: Alt #1: Point duplication

№33 слайд
Alt Support mapping
Содержание слайда: Alt #2: Support mapping

№34 слайд
Alt Support mapping
Содержание слайда: Alt #2: Support mapping

№35 слайд
GJK for moving objects
Содержание слайда: GJK for moving objects Presented solution Gives only Boolean interference detection result Interval halving over v gives time of collision Using simplices from previous iteration to start next iteration speeds up processing drastically Overall, always starting with the simplices from the previous iteration makes GJK… Incremental Very fast

№36 слайд
References Ericson, Christer.
Содержание слайда: References Ericson, Christer. Real-time collision detection. Morgan Kaufmann, 2005. http://www.realtimecollisiondetection.net/ van den Bergen, Gino. Collision detection in interactive 3D environments. Morgan Kaufmann, 2003. Gilbert, Elmer. Daniel Johnson, S. Sathiya Keerthi. “A fast procedure for computing the distance between complex objects in three dimensional space.” IEEE Journal of Robotics and Automation, vol.4, no. 2, pp. 193-203, 1988. Gilbert, Elmer. Chek-Peng Foo. “Computing the Distance Between General Convex Objects in Three-Dimensional Space.” Proceedings IEEE International Conference on Robotics and Automation, pp. 53-61, 1990. Xavier Patrick. “Fast swept-volume distance for robust collision detection.” Proc of the 1997 IEEE International Conference on Robotics and Automation, April 1997, Albuquerque, New Mexico, USA. Ruspini, Diego. gilbert.c, a C version of the original Fortran implementation of the GJK algorithm. ftp://labrea.stanford.edu/cs/robotics/sean/distance/gilbert.c

Скачать все slide презентации The Gilbert-Johnson-Keerthi (GJK) Algorithm одним архивом: