Презентация Math end algebra. Vector онлайн

На нашем сайте вы можете скачать и просмотреть онлайн доклад-презентацию на тему Math end algebra. Vector абсолютно бесплатно. Урок-презентация на эту тему содержит всего 94 слайда. Все материалы созданы в программе PowerPoint и имеют формат ppt или же pptx. Материалы и темы для презентаций взяты из открытых источников и загружены их авторами, за качество и достоверность информации в них администрация сайта не отвечает, все права принадлежат их создателям. Если вы нашли то, что искали, отблагодарите авторов - поделитесь ссылкой в социальных сетях, а наш сайт добавьте в закладки.
Презентации » Математика » Math end algebra. Vector



Оцените!
Оцените презентацию от 1 до 5 баллов!
  • Тип файла:
    ppt / pptx (powerpoint)
  • Всего слайдов:
    94 слайда
  • Для класса:
    1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
  • Размер файла:
    14.69 MB
  • Просмотров:
    76
  • Скачиваний:
    0
  • Автор:
    неизвестен



Слайды и текст к этой презентации:

№1 слайд
Содержание слайда:

№2 слайд
Содержание слайда:

№3 слайд
MATH amp ALGEBRA
Содержание слайда: MATH & ALGEBRA

№4 слайд
VECTOR
Содержание слайда: VECTOR

№5 слайд
Length Pythagorean Formula V
Содержание слайда: Length Pythagorean Formula |V| = sqrt(x2 + y2)

№6 слайд
Addition A , B , A B , ,
Содержание слайда: Addition A = (1, 2) B = (4, 0) A + B = (1+4, 2+0) = (5, 2)

№7 слайд
Subtraction A , B , A - B A
Содержание слайда: Subtraction A = (1, 2) B = (4, 0) A - B = A + (-B) A - B = (1-4, 2-0) = (-3, 2)

№8 слайд
Scalar Multiplication A , ,
Содержание слайда: Scalar Multiplication A*3 = (3*1, 3*2) = (3, 6) (unit vector = divide the vector by it's length)

№9 слайд
Dot Product
Содержание слайда: Dot Product

№10 слайд
Cross Product
Содержание слайда: Cross Product

№11 слайд
Real world examples In which
Содержание слайда: Real world examples In which direction should the missile be fired to hit the target? Is the enemy visible in the field of view? How far is the bullet from the window?

№12 слайд
Solutions Solutions have been
Содержание слайда: Solutions Solutions have been done by many before. Know the basics to find them quicker. Use utils and classes like: Vector3D Vector3DUtils Plane3D, Ray (4.0) Vector3

№13 слайд
Содержание слайда:

№14 слайд
Spaces Euclidean space using
Содержание слайда: Spaces Euclidean space using Cartesian coordinates. (X, Y and Z) Local/Model Space World Space View/Camera Space (Point-of-view) Screen space (2D)

№15 слайд
Left- and right-handed systems
Содержание слайда: Left- and right-handed systems

№16 слайд
MATRICES AND SPACES
Содержание слайда: MATRICES AND SPACES

№17 слайд
Matrices Matrix
Содержание слайда: Matrices Matrix = Transformation placeholder So again: Local/Model matrix World matrix View/Camera matrix WVP = world * view * projection

№18 слайд
Classes Utils Matrix D Matrix
Содержание слайда: Classes/Utils Matrix3D Matrix3DUtils Matrix4x4

№19 слайд
TRANSFORMATIONS
Содержание слайда: TRANSFORMATIONS

№20 слайд
Linear transformation
Содержание слайда: Linear transformation Translation

№21 слайд
Linear transformation Scale
Содержание слайда: Linear transformation Scale

№22 слайд
Linear transformation Skew
Содержание слайда: Linear transformation Skew

№23 слайд
Linear transformation Eulers
Содержание слайда: Linear transformation Eulers Quaternions Avoids gimbal lock Slerp (Smooth interpolated rotation) Matrix – memory intensive

№24 слайд
Multi linear transformation
Содержание слайда: Multi linear transformation Stack of matrices Apply all at once to an object The order is importent Identity matrix

№25 слайд
Nonlinear transformations Sin
Содержание слайда: Nonlinear transformations Sin curve displacement Warp

№26 слайд
PROJECTIONS
Содержание слайда: PROJECTIONS

№27 слайд
Most common projections
Содержание слайда: Most common projections

№28 слайд
GRAPHICS PIPELINE
Содержание слайда: GRAPHICS PIPELINE

№29 слайд
Programmable pipeline
Содержание слайда: Programmable pipeline

№30 слайд
Содержание слайда:

№31 слайд
Содержание слайда:

№32 слайд
Содержание слайда:

№33 слайд
Содержание слайда:

№34 слайд
Содержание слайда:

№35 слайд
Содержание слайда:

№36 слайд
Содержание слайда:

№37 слайд
Содержание слайда:

№38 слайд
Содержание слайда:

№39 слайд
Содержание слайда:

№40 слайд
Stages overview
Содержание слайда: Stages overview

№41 слайд
SHADERS
Содержание слайда: SHADERS

№42 слайд
About shaders Small programs
Содержание слайда: About shaders Small programs that runs on the GPU. Most shader languages are the same. Vertex and Fragment shaders work in pairs. The pair is compiled into a Program Uniforms, Attributes, Varyings, Built in attributes

№43 слайд
Low level shading language
Содержание слайда: Low level shading language Assembly language ARB (GPU) AGAL (Adobe Graphics Assembly Language)

№44 слайд
High level shading languages
Содержание слайда: High level shading languages HLSL – DirectX API Cg – NVIDIA GLSL – OpenGL ShaderLab – Unity3D PixelBender3D – Molehill HxSL – haXe Shader

№45 слайд
Vertex shader VS or VSH
Содержание слайда: Vertex shader VS or VSH Executed at each vertex Transform between coordinate systems Lighting Defines the final position of that vertex Outputs some variables to the Fragment shader.

№46 слайд
Geometry Shader Dynamic
Содержание слайда: Geometry Shader Dynamic creation of geometry on the GPU Only Shader Model 4.0 Direct3D 10, OpenGL 3.2 Not available in OpenGL ES 2.0 (Molehill, webGL)

№47 слайд
Fragment Shader FSH Processed
Содержание слайда: Fragment Shader FSH Processed at each visible fragment Fragment != Pixel Handles bump effects, shadows and lights, reflections, refractions, textures, ray casting and other effects. Output is a pixel color in the format RGBA

№48 слайд
Texture objects Texels Power
Содержание слайда: Texture objects Texels Power of Two (POT)  2, 4,…512, 1024 pixels Flipped pixel order (OpenGL) Integer/Floating-point

№49 слайд
Texture Filtering Fixing
Содержание слайда: Texture Filtering Fixing artifacts Texture magnification/minification Mipmapping Different techniques:

№50 слайд
Let s have a look at the
Содержание слайда: Let’s have a look at the WegGL implementation (click on image) three.js

№51 слайд
Cubemap texture
Содержание слайда: Cubemap texture

№52 слайд
Shader tool examples Shader
Содержание слайда: Shader tool examples Shader Toy – WebGL MeShade – WebGL PixelBender3D – Molehill Node Based Shader Editor – Unity3D

№53 слайд
Interior mapping
Содержание слайда: Interior mapping

№54 слайд
Animations, Skin and Bones
Содержание слайда: Animations, Skin and Bones Tweens Animation controllers Blending Mixing/Additive  Vertex animations in shader Procedurally animating

№55 слайд
Animations in Away D
Содержание слайда: Animations in Away3D Broomstick

№56 слайд
Materials Material is the
Содержание слайда: Materials Material is the collection of properties applied to an object. Shaders is the implemention. ”The code” In Unity, think that materials is a collection of exposed properties of the shader.

№57 слайд
Some ingredients Color
Содержание слайда: Some ingredients: Color Diffuse: base color Ambient: color of ambient light (shadowed parts). Mostly the same as diffuse. Specular: Highlight color Emissive: Glow. Overrides shadows. Alpha: Transparency Texture (2D,Cubemap) Shininess: size of specular highlights (gloss) Reflection/Refraction Bump-mapping: height, grayscaled image Normal-mapping: Dot3 bump mapping, xyz->rgb Paralax-mapping: height + direction, graycaled+rgb

№58 слайд
Example
Содержание слайда: Example

№59 слайд
Unitys Normal Shader Family
Содержание слайда: Unitys Normal Shader Family

№60 слайд
Lighting Uses normals
Содержание слайда: Lighting Uses normals Directional/point-lights Material settings to decide final color. Lighting is computed at each vertex. Light mapping (beast) Deferred shading

№61 слайд
Lambert shading
Содержание слайда: Lambert shading

№62 слайд
Real-time shadows
Содержание слайда: Real-time shadows

№63 слайд
Quality and performance Non
Содержание слайда: Quality and performance Non realtime-shadows fastest! Shadow map resolution Number of lights

№64 слайд
Example in Unity
Содержание слайда: Example in Unity

№65 слайд
Special effects Effects Color
Содержание слайда: Special effects Effects Color correction Postprocessing stage / GPU LDR/HDR, Tone mapping

№66 слайд
Содержание слайда:

№67 слайд
Physics
Содержание слайда: Physics

№68 слайд
Very simple physics demo
Содержание слайда: Very simple physics demo

№69 слайд
Frameworks Goal Games,
Содержание слайда: Frameworks Goal: Games, experimental, Vizualisation? Reach: Plugin? Multiple platforms/screens? Cost: Open source? Licenced? Support: Large community?

№70 слайд
Содержание слайда:

№71 слайд
Unity D Boo, C and JavaScript
Содержание слайда: Unity3D Boo, C# and JavaScript Plugin Great and simple IDE Competent and mature framework Pro version to get all goodies Multiple screens/targets Future: Export to flash/molehill

№72 слайд
Содержание слайда:

№73 слайд
Flash Molehill Actionscript
Содержание слайда: Flash/Molehill Actionscript Plugin 3D content always under the DisplayList All the other stuff in the flash player. Molehill currently in alpha

№74 слайд
Flash D Engines
Содержание слайда: Flash 3D Engines

№75 слайд
Optimizing Profiling memory
Содержание слайда: Optimizing Profiling memory usage, cleanup/destroy Object Pooling! polygonal lab Take control of rendering pipeline Compression/Model to ByteArray AWD, Away3Ds own format (Prefab) Trends of resource-load in online 3D? Optimize opcodes in swf: http://www.buraks.com/azoth/

№76 слайд
Содержание слайда:

№77 слайд
WebGL Javascript No plugin
Содержание слайда: WebGL Javascript No plugin Open / Royalty-free Not available in all browsers yet Frameworks in early states Probably available on iOS soon

№78 слайд
WebGL Frameworks
Содержание слайда: WebGL Frameworks

№79 слайд
Jellyfish
Содержание слайда: Jellyfish

№80 слайд
Particles
Содержание слайда: Particles

№81 слайд
Hello Racer
Содержание слайда: Hello Racer

№82 слайд
Clouds
Содержание слайда: Clouds

№83 слайд
WebGL vs. Molehill APIs HTML
Содержание слайда: WebGL vs. Molehill APIs HTML5 vs. Plugin. WebGL will probably run in iOS browser. Easy to port between them. Once it running on the GPU, performance is hardware related regardless of API. It is the high level frameworks that makes the difference.

№84 слайд
Debugging Profiling CPU
Содержание слайда: Debugging Profiling CPU FlashPreloadProfiler Profiling GPU Pix for windows Intel® Graphics Performance Analyzers (GPA)

№85 слайд
D Model filetypes
Содержание слайда: 3D Model filetypes

№86 слайд
Learning tips
Содержание слайда: Learning tips

№87 слайд
Random interesting topics
Содержание слайда: Random interesting topics

№88 слайд
Random interesting topics
Содержание слайда: Random interesting topics Level of detail

№89 слайд
Random interesting topics
Содержание слайда: Random interesting topics Octree, BSP Tree, Portals and Sectors

№90 слайд
Random interesting topics
Содержание слайда: Random interesting topics Global illumination / Ambient occlusion

№91 слайд
Random interesting topics
Содержание слайда: Random interesting topics Raytracing/Raycasting/Raymarching

№92 слайд
Some useful resources
Содержание слайда: Some useful resources

№93 слайд
Books and papers Away D .
Содержание слайда: Books and papers Away3D 3.6 essentials Mathematics for Game Developer by Christopher Tremblay Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics by Eric Lengyel Game Graphics Programming by Allen Sherrod Realtime shadows Raycasting in GPU shaders by Joost van Dongen

№94 слайд
Thanks! Wow! You made it all
Содержание слайда: Thanks! Wow! You made it all the way here! I hope you got inspired to continue your journey into the third dimension. Thanks for listening! www.inear.se twitter.com/inear

Скачать все slide презентации Math end algebra. Vector одним архивом: