Оцените презентацию от 1 до 5 баллов!
Тип файла:
ppt / pptx (powerpoint)
Всего слайдов:
94 слайда
Для класса:
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
Размер файла:
14.69 MB
Просмотров:
76
Скачиваний:
0
Автор:
неизвестен
Слайды и текст к этой презентации:
№1 слайд
№2 слайд
№3 слайд
Содержание слайда: MATH & ALGEBRA
№4 слайд
Содержание слайда: VECTOR
№5 слайд
Содержание слайда: Length
Pythagorean Formula
|V| = sqrt(x2 + y2)
№6 слайд
Содержание слайда: Addition
A = (1, 2)
B = (4, 0)
A + B = (1+4, 2+0) = (5, 2)
№7 слайд
Содержание слайда: Subtraction
A = (1, 2)
B = (4, 0)
A - B = A + (-B)
A - B = (1-4, 2-0) = (-3, 2)
№8 слайд
Содержание слайда: Scalar Multiplication
A*3 = (3*1, 3*2) = (3, 6)
(unit vector = divide the vector by it's length)
№9 слайд
Содержание слайда: Dot Product
№10 слайд
Содержание слайда: Cross Product
№11 слайд
Содержание слайда: Real world examples
In which direction should the missile be fired to hit the target?
Is the enemy visible in the field of view?
How far is the bullet from the window?
№12 слайд
Содержание слайда: Solutions
Solutions have been done by many before.
Know the basics to find them quicker.
Use utils and classes like:
Vector3D
Vector3DUtils
Plane3D, Ray (4.0)
Vector3
№13 слайд
№14 слайд
Содержание слайда: Spaces
Euclidean space using Cartesian coordinates. (X, Y and Z)
Local/Model Space
World Space
View/Camera Space (Point-of-view)
Screen space (2D)
№15 слайд
Содержание слайда: Left- and right-handed systems
№16 слайд
Содержание слайда: MATRICES AND SPACES
№17 слайд
Содержание слайда: Matrices
Matrix = Transformation placeholder
So again:
Local/Model matrix
World matrix
View/Camera matrix
WVP = world * view * projection
№18 слайд
Содержание слайда: Classes/Utils
Matrix3D
Matrix3DUtils
Matrix4x4
№19 слайд
Содержание слайда: TRANSFORMATIONS
№20 слайд
Содержание слайда: Linear transformation
Translation
№21 слайд
Содержание слайда: Linear transformation
Scale
№22 слайд
Содержание слайда: Linear transformation
Skew
№23 слайд
Содержание слайда: Linear transformation
Eulers
Quaternions
Avoids gimbal lock
Slerp (Smooth interpolated rotation)
Matrix – memory intensive
№24 слайд
Содержание слайда: Multi linear transformation
Stack of matrices
Apply all at once to an object
The order is importent
Identity matrix
№25 слайд
Содержание слайда: Nonlinear transformations
Sin curve displacement
Warp
№26 слайд
Содержание слайда: PROJECTIONS
№27 слайд
Содержание слайда: Most common projections
№28 слайд
Содержание слайда: GRAPHICS PIPELINE
№29 слайд
Содержание слайда: Programmable pipeline
№30 слайд
№31 слайд
№32 слайд
№33 слайд
№34 слайд
№35 слайд
№36 слайд
№37 слайд
№38 слайд
№39 слайд
№40 слайд
Содержание слайда: Stages overview
№41 слайд
Содержание слайда: SHADERS
№42 слайд
Содержание слайда: About shaders
Small programs that runs on the GPU.
Most shader languages are the same.
Vertex and Fragment shaders work in pairs.
The pair is compiled into a Program
Uniforms, Attributes, Varyings, Built in attributes
№43 слайд
Содержание слайда: Low level shading language
Assembly language
ARB (GPU)
AGAL (Adobe Graphics Assembly Language)
№44 слайд
Содержание слайда: High level shading languages
HLSL – DirectX API
Cg – NVIDIA
GLSL – OpenGL
ShaderLab – Unity3D
PixelBender3D – Molehill
HxSL – haXe Shader
№45 слайд
Содержание слайда: Vertex shader
VS or VSH
Executed at each vertex
Transform between coordinate systems
Lighting
Defines the final position of that vertex
Outputs some variables to the Fragment shader.
№46 слайд
Содержание слайда: Geometry Shader
Dynamic creation of geometry on the GPU
Only Shader Model 4.0
Direct3D 10, OpenGL 3.2
Not available in OpenGL ES 2.0 (Molehill, webGL)
№47 слайд
Содержание слайда: Fragment Shader
FSH
Processed at each visible fragment
Fragment != Pixel
Handles bump effects, shadows and lights, reflections, refractions, textures, ray casting and other effects.
Output is a pixel color in the format RGBA
№48 слайд
Содержание слайда: Texture objects
Texels
Power of Two (POT) 2, 4,…512, 1024 pixels
Flipped pixel order (OpenGL)
Integer/Floating-point
№49 слайд
Содержание слайда: Texture Filtering
Fixing artifacts
Texture magnification/minification
Mipmapping
Different techniques:
№50 слайд
Содержание слайда: Let’s have a look at the WegGL implementation (click on image)
three.js
№51 слайд
Содержание слайда: Cubemap texture
№52 слайд
Содержание слайда: Shader tool examples
Shader Toy – WebGL
MeShade – WebGL
PixelBender3D – Molehill
Node Based Shader Editor – Unity3D
№53 слайд
Содержание слайда: Interior mapping
№54 слайд
Содержание слайда: Animations, Skin and Bones
Tweens
Animation controllers
Blending
Mixing/Additive
Vertex animations in shader
Procedurally animating
№55 слайд
Содержание слайда: Animations in
Away3D Broomstick
№56 слайд
Содержание слайда: Materials
Material is the collection of properties applied to an object.
Shaders is the implemention. ”The code”
In Unity, think that materials is a collection of exposed properties of the shader.
№57 слайд
Содержание слайда: Some ingredients:
Color
Diffuse: base color
Ambient: color of ambient light (shadowed parts). Mostly the same as diffuse.
Specular: Highlight color
Emissive: Glow. Overrides shadows.
Alpha: Transparency
Texture (2D,Cubemap)
Shininess: size of specular highlights (gloss)
Reflection/Refraction
Bump-mapping: height, grayscaled image
Normal-mapping: Dot3 bump mapping, xyz->rgb
Paralax-mapping: height + direction, graycaled+rgb
№58 слайд
Содержание слайда: Example
№59 слайд
Содержание слайда: Unitys Normal Shader Family
№60 слайд
Содержание слайда: Lighting
Uses normals
Directional/point-lights
Material settings to decide final color.
Lighting is computed at each vertex.
Light mapping (beast)
Deferred shading
№61 слайд
Содержание слайда: Lambert shading
№62 слайд
Содержание слайда: Real-time shadows
№63 слайд
Содержание слайда: Quality and performance
Non realtime-shadows fastest!
Shadow map resolution
Number of lights
№64 слайд
Содержание слайда: Example in Unity
№65 слайд
Содержание слайда: Special effects
Effects
Color correction
Postprocessing stage / GPU
LDR/HDR, Tone mapping
№66 слайд
№67 слайд
Содержание слайда: Physics
№68 слайд
Содержание слайда: Very simple physics demo
№69 слайд
Содержание слайда: Frameworks
Goal: Games, experimental, Vizualisation?
Reach: Plugin? Multiple platforms/screens?
Cost: Open source? Licenced?
Support: Large community?
№70 слайд
№71 слайд
Содержание слайда: Unity3D
Boo, C# and JavaScript
Plugin
Great and simple IDE
Competent and mature framework
Pro version to get all goodies
Multiple screens/targets
Future: Export to flash/molehill
№72 слайд
№73 слайд
Содержание слайда: Flash/Molehill
Actionscript
Plugin
3D content always under the DisplayList
All the other stuff in the flash player.
Molehill currently in alpha
№74 слайд
Содержание слайда: Flash 3D Engines
№75 слайд
Содержание слайда: Optimizing
Profiling memory usage, cleanup/destroy
Object Pooling! polygonal lab
Take control of rendering pipeline
Compression/Model to ByteArray
AWD, Away3Ds own format (Prefab)
Trends of resource-load in online 3D?
Optimize opcodes in swf: http://www.buraks.com/azoth/
№76 слайд
№77 слайд
Содержание слайда: WebGL
Javascript
No plugin
Open / Royalty-free
Not available in all browsers yet
Frameworks in early states
Probably available on iOS soon
№78 слайд
Содержание слайда: WebGL Frameworks
№79 слайд
Содержание слайда: Jellyfish
№80 слайд
Содержание слайда: Particles
№81 слайд
Содержание слайда: Hello Racer
№82 слайд
Содержание слайда: Clouds
№83 слайд
Содержание слайда: WebGL vs. Molehill APIs
HTML5 vs. Plugin.
WebGL will probably run in iOS browser.
Easy to port between them.
Once it running on the GPU, performance is hardware related regardless of API.
It is the high level frameworks that makes the difference.
№84 слайд
Содержание слайда: Debugging
Profiling CPU
FlashPreloadProfiler
Profiling GPU
Pix for windows
Intel® Graphics Performance Analyzers (GPA)
№85 слайд
Содержание слайда: 3D Model filetypes
№86 слайд
Содержание слайда: Learning tips
№87 слайд
Содержание слайда: Random interesting topics
№88 слайд
Содержание слайда: Random interesting topics
Level of detail
№89 слайд
Содержание слайда: Random interesting topics
Octree, BSP Tree, Portals and Sectors
№90 слайд
Содержание слайда: Random interesting topics
Global illumination / Ambient occlusion
№91 слайд
Содержание слайда: Random interesting topics
Raytracing/Raycasting/Raymarching
№92 слайд
Содержание слайда: Some useful resources
№93 слайд
Содержание слайда: Books and papers
Away3D 3.6 essentials
Mathematics for Game Developer by Christopher Tremblay
Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics by Eric Lengyel
Game Graphics Programming by Allen Sherrod
Realtime shadows
Raycasting in GPU shaders by Joost van Dongen
№94 слайд
Содержание слайда: Thanks!
Wow! You made it all the way here! I hope you got inspired to continue your journey into the third dimension. Thanks for listening!
www.inear.se
twitter.com/inear